Blogger Templates



hujan & teksi ???

          hujan & teksi ??? nape title die camni ? sebenarnye camni citer die. pada 9 februari 2011, aku, Kak Miza dengan member taekwondo aku, Mas ni nak gi dinner dekat kedai mkn dekat Damai. dah sampai dekat cafe, tetibe hujan lebat. alamak, aku pown gi hostel balik utk amik payung. then kitorang 3 orang ni pown jalan laa sampai kat pondok guard berlindungkan payung yg terlampau besar la sangat (lawan nye). aku suruh Kak Miza hantar Mas pegi gerai Olan Tomyam dulu, then baru amik aku pulak. after 5 minutes, aku nampak Mas dtg bawak payung. kitorang pown jalan la slow slow dalam hujan lebat tuu (takot jatuh mcm nangke busuk dowh). suddenly, "BANG !!". alamak, petir pulak dah. habis sumer gerai makan dekat sepanjang Gurney Road ni trputus bekalan elektrik (camne aku nak makan dlm gelap ni ? takkan nak makan dgn lilin pulak ? romantik tuu. ngeehehehee). lame sangat nk tggu hujan stop. aku tak puas hati. aku hantar Kak Miza dgn Mas tggu teksi dpn 7e depan main road tuu. masalah weyh ! teksi taknak stop ! then Mas jumpe satu teksi dekat seberang jalan depan tuu. die pown dengan selambenye berlari dapatkan teksi tuu. tetibe Kak Miza pulak join berlari dgn si Mas dlm hujan. aku dah risau dah, aku pown lari arr dapatkan diorang berdua tuu (dah macam citer hindustan dowh main kejar kejar dlm hujan ni.). HAHA :D tetibe je Mas ckp teksi tuu taknak pegi Damai. alamak ! lagi satu masalah. kitorang pown redah hujan lebat tuu gi berlindung dekat tmpt tggu teksi. masalah kedua, kat tmpt tggu teksi tuu takde lampu pulak dah (camne teksi nak nampak kitorang nnt? hadoii). hampir 20 minit kitorang tggu teksi, dah berpuluh yang lalu, tp takde satu pown nak stop! takkan tak nampak langsung?! rabun malam ke? atau driver teksi dekat malaysia ni dah kaya sangat ke sampai taknak bg khidmat dekat org yg memerlukan? aku pown tak puas hati, nampak je satu teksi ni, aku terus tahan die tengah tengah jalan tuu (lantak arr klo aku kene langgar pown. aku nak naik teksi then dah lah hujan lebat pulak tuu). nasib baik teksi tu stop, terus driver tuu hantar kitorang gi Damai.

         p/s : camne perkhidmatan teksi di malaysia ni nak maju ? memilih sangat bile nak ambil penumpang. bila time hujan pulak, taknak ambil penumpang yang dah basah baju sumer. kenape ? takot sit basah ? tolong lah sedar, teksi anda tak seberapa kalau nak dibandingkan dengan teksi Blue Bird di Indonesia. mereka guna kereta baru iaitu Toyata Vios. dalam nye pulak bersih & selesa. perkhidmatan bagus dengan bayaran yang berpatutan. saya tahu sebab saya dah pernah naik. so, driver-driver teksi di malaysia ni jangan lah terlalu memilih penumpang sangat. kemungkinan penumpang itu sangat memerlukan khidmat teksi anda. terima kasih. that's all for my blog. see ya later ! :)